Randy Pausch是我近來最敬佩的人
今天從yahoo.ca首頁得知他今天因為胰臟癌過世了
真的是讓我心情沈重起來
我不知道在台灣到底有多少人知道他
但是也不想在這裡仔細介紹他的生平(很多人有詳細的介紹了)
上面是他的最後一堂課為Oprah show重製的濃縮版,大約只有十分鐘左右
讓人感觸很多,也非常感動
不過他可不是在談死亡,他在談夢想

好話很多人都會說,能夠做到的卻很少
我希望自己將來面對生命跟死亡也能有像他一樣的勇氣
以下是我覺得他講的很棒的地方。
I don't choose to be an object of pity.
Experience what you get when you don't get what you want.
‧When you're doing a bad job and nobody points out to you, that's when they give up on you.
‧Brick walls are there for a reason: they let us prove how badly we want things.
A good apology has three parts: I am sorry. It was my fault. How do I make it right?
‧No one is pure evil. If you wait long enough, they will show you their good side. You can't make them do it in a hurry, but you can be patient.
‧Don't complain; just work harder.
‧If you live properly, the dream will come to you.
arrow
arrow
    全站熱搜

    C'est moi. 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()